کدام آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری، باطله محسوب می‌شوند؟ هاشمی در جماران: امیدوارم هر چه به صلاح مردم ایران است از صندوق‌های رای بیرون آید + فیلم آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شیراز (۸ تیر ۱۴۰۳) + روش یافتن نزدیک‌ترین شعبه اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تبریز (۸ تیر ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و هزار و ۵۹ شعبه سیار در مشهد تعبیه شده است + فیلم آدرس شعب اخذ رأی در سراسر کشور (انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳) + روش یافتن نزدیک‌ترین شعبه اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) نخستین مناظره ۲۰۲۴ بایدن - ترامپ برگزار شد+ جزئیات آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اصفهان (۸ تیر ۱۴۰۳) رهبر معظم انقلاب اسلامی رأی خود را به صندوق انداختند | آیت‌الله خامنه‌ای: آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است، مردم در رأی‌دادن تردید نکنند + فیلم گزارش لحظه‌به‌لحظه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در تهران (۸ تیر ۱۴۰۳) مردم خطه خورشید هشتم به صف شدند | گزارش لحظه به لحظه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس ۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند!
سرخط خبرها

زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد

  • کد خبر: ۲۳۵۳۶۴
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
زاکانی:
نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره نحوه یارانه طلایی گفت: میزان مصرف انرژی خانواده را هدف‌گذاری کرده است و یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه خبر در ارتباط با سفر‌های انتخاباتی در ایام تبلیغات ریاست جمهوری اظهار کرد: در طی این مدت   سفر‌های به استان‌های قم، البرز، تبریز داشته‌ام.

وی همچنین با اشاره به اینکه حوزه تخصصی پزشکی هسته‌ای دارم، گفت: تلاش کردم علی‌رغم مشغل‌های کاری، حداقل هفته‌ای ۳ ساعت در بیمارستان حضور پیدا کنم و  سعی کرده‌ام کار در بیمارستان رها نکنم.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  در ادامه این برنامه در پاسخ به سوالات مردمی در بخش‌های مختلف پاسخ داد.

افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد

زاکانی با بیان اینکه ما کشور ثروتمندی داریم، گفت: به واسطه این ثروت امکان خدمت برای کاملا مردم فراهم است.

وی اضافه کرد: نحوه برخورداری از این ثروت به صورت غیر عادلانه‌ای سبب می‌شود یک بخش از جامعه بهره‌مند شوند بیش از آنچه که محق و شرایط آن را دارند و یک بخشی از جامعه محروم بمانند؛ لذا ما در بخش توسعه رفاه ۷ بسته را معرفی کردیم که یک بسته از آن یارانه طلایی است.

زاکانی:

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد، ادامه داد: یارانه فعلی حرکت در مسیر ارائه مستقیم در قالب کالا می‌تواند تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد و یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را هدف‌گذاری کرده است.

دولت خدمت برنامه‌های کاملی در تامین نیازها و آبادانی دارد

 زاکانی با اشاره به اینکه در دولت خدمت برنامه کاملی را طراحی کرده‌ایم، اضافه کرد: محورهای دولت خدمت در دو قسمت پیش‌بینی شده است که قسمت اول ناظر بر تامین نیاز مردم و قسمت دوم ناظر بر آبادانی کشور است. تامین نیاز مردم شامل توسعه رفاه خانوار و  تعلیم و تربیت بر محور تقویت، نقش‌آفرین، پاسداشت خانواده و حریم مردم  است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشرفت و آبادانی کشور جهش تولید و صیانت از محیط زیست و توسعه زیرساخت‌های کشور در کنار خلق فرصت‌های نو را خواهیم داشتم. همچنین  یک بسته سلامت طراحی شده است داریم که در آن موضوع توسعه رفاه  درنظر گرفته شده است و اساس براین است که نخست اینکه از بیماری پیشگیری شود و چناچه کسی هم بیمار می‌شود درد بی‌پولی نکشد.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت خدمت آبادانی و پیشرفت را با تکیه بر قانون اساسی دنبال می‌کند.

زاکانی با اشاره به اینکه برخی‌ها علاقه‌ دارند دیوار بشکند و مردم را از هم جدا کنیم، ادامه داد: چرا باید این اتفاق بیفتد و این ظلم به مردم است و باید نظارت مردم را بر خودمان بپذیریم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال اول دولت انجام می‌دهم

وی  با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: طبق قانون باید ظرف ۳ سال حقوق بازنشستگان همسان سازی شود و در سال اول دولت خدمت این همسان سازی را انجام می‌دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و پول همسان سازی موجود است کشور و برای این مسئله لنگ پول نیستیم و در واقع لنگ تدبیریم.

زاکانی با اشاره به همراهی و مشارکت شهروندان تهرانی در پروژه‌های شهری در ۳۳ ماه گذشته گفت: در این زمینه طرح من شهردارم از سوی شهرداری انجام شده است و در سال ۱۴۰۱ پروژه‌های با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان از سوی شهروندان انتخاب و اجرا شود و در سال ۱۴۰۲ نیز شاهد مشارکت و استقبال بیشتر شهروندان در این طرح بودیم.

تعیین تکیلف نیروهای شرکتی در سال اول دولت

وی از تعیین تکیلف نیروهای شرکتی در سال اول دولت خبر داد و گفت:  نیروهای شرکتی امنیت شغلی ندارند و وضعیت آن‌ها را تعیین تکلیف می‌کنم. در زمان حضورم در مجموعه شهرداری تهران نیز نگاه ویژه‌ای به حقوق نیروهای خدمات شهری اعم از پاکبانان داشتیم و توانستیم در یک برنامه‌ریزی درست و صحیح حقوق آنها را افزایش بدهیم.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در حال کف حقوق پاکبان‌های تهران ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و ما مشکلی برای پرداخت نداریم چرا که حق پاکبانان زیادتر از این ارقام است.

زاکانی از افزایش بودجه شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری خبر داد و افزود: پیش از حضور ما در مجموعه شهرداری، جهت پرداخت حقوق پرنسل با مشکل روبرو بودند و از بانک‌های برای پرداخت حقوق قرض می‌کردند، اما در این دوره نه تنها این کار صورت نگرفت بلکه بودجه شهرداری تهران هر سال افزایش یافت و امسال نیز از سوی شورای شهر تهران بودجه شهرداری ۱۶۹ همت درنظر گرفته شده است.

در حوزه حمل و نقل عمومی انقلابی در تهران شده است

 نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه برنامه به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در تهران پرداخت و گفت: در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۰ یک قرارگاه در شهرداری تأسیس کردیم و دستگاه‌های مختلف عضو این قرارگاه شدند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته معتادان در نقاط مختلف تهران از جمله دره فرحزاد،   میدان شوش و میدان هرندی ساماندهی شدند و  امروز معتاد متجاهر نمی‌بینید؛ و این افراد در کمپ‌ها مراحل درمانی خود را طی می‌کنند و خدمت می‌گیرند تا به جامعه برگردند.

وی اضافه کرد: ناظر به زنان زندانی در حال حاضر ۶۰۰ زن زندانی را رأی باز کردیم و به آنها خدمت‌رسانی می‌کنیم.

زاکانی درباره نوسازی بافت فرسوده گفت:  در بافت فرسوده و محیط‌های ناکارآمد شهری باید مردم را تشویق کنیم که خود آنها مسکن بسازند و نیاز به مداخله دولت نیست.

 نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه به حوزه حمل و نقل عمومی تهران اشاره کرد و افزود: در این بخش انقلابی در تهران شده است و امسال تا بهمن ماه ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد می‌شود که ۳۰۰۰ دستگاه از آنها برقی است.

تحریم‌ها خنثی سازی می‌شوند

وی درباره تحریم‌ها در کشور تصریح کرد: در شهرداری تهران و در سفر به چین 13 میلیارد یور تفاهم‌نامه بسته شد. البته تحریم ظلم است حتی یک درصد آن، اما راه خنثی سازی تحریم در کشور است نه التماس کردن! خنثی سازی در جهت رفع تحریم‌ها ، برای خنثی سازی تحریم‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد و کشورهای مختلف انجام می‌دهند و کسی ما را از تحریم نترساند.

اقتضای نهایی این است که به صرف و صلاح کشور و انقلاب اسلامی باشد

زاکانی در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا شما در این انتخابات انصراف خواهید داد یا خیر تصریح کرد:  کارنامه بنده مشخص است. 45 سال در انقلاب هر روز آن را حاضرم به مردم پاسخگو باشم. یک برنامه مشخصی دارم و اشرافی که نسبت به موضوعات کشور دارم حتما خودم را نسبت به سایر نامزدها اصلح می‌دانم. هر کدام از نامزدها خودش را برتر می‌بینید و تلاش می‌کند خودش پیروز شود و به لطف الهی تا آخر محکم هستیم اما اقتضای نهایی این است که به صرف و صلاح کشور و انقلاب اسلامی باشد.

 نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پایان درباره موضوع مسکن گفت: ظرف 5  سال گره مسکن مردم را باز می‌کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->